گزارش مهر از نمایشگاه شركت های دانش بنیان؛

روش های قدیمی پاسخگوی نسل آلفا نیستند بازی همچنان در کشور جنبه سرگرمی دارد

روش های قدیمی پاسخگوی نسل آلفا نیستند بازی همچنان در کشور جنبه سرگرمی دارد

به گزارش جاویدانی، یکی از شرکت کنندگان نمایشگاه شرکتهای دانش بنیان و خلاق می گوید نسل امروز آلفا و پیشرفته هستند و نمی توان با سبک قدیم به آنها آموزش داد.



خبرگزاری مهر، گروه فرهنگ و ادب _ زینب رازدشت: سومین نمایشگاه دستاوردها و ظرفیتهای شرکت های دانش بنیان و خلاق توسط پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، از روز گذشته دوشنبه ۱۷ دی در دانشگاه علم و فرهنگ شروع به کار کرد و تا فردا چهارشنبه ۱۹ دی تمام می شود.
در این نمایشگاه برخی از شرکت های فعال و خلاق عضو پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی انتخاب شده اند و به معرفی خدمات خود می پردازند. قسمتی از مخاطبان این نمایشگاه سرمایه گذاران هستند که اگر صاحبان شرکتها بتوانند به خوبی محصولشان را معرفی کنند، سرمایه گذاران محصول موردنظر را وارد بازار خواهند کرد.
محمد حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار مهر اظهار داشت: از میان ۱۴۰ شرکت عضو پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، ۴۵ شرکت برای حضور در سومین نمایشگاه دستاوردها و ظرفیتهای شرکت های دانش بنیان و خلاق انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: انتخاب مان برای حضور شرکتها در این نمایشگاه خلاقیت و متناسب بودن محصولات شان با موضوعات روز جامعه است. یعنی ایده های شان حتما باید جدید و به روز باشد و بتوانند مشکلی از جامعه را حل کنند.
رئیس پارک علوم و فنوری های نرم و صنایع فرهنگی در ادامه اظهار داشت: شرکت های حاضر در این نمایشگاه عضو پارک هستند و طبق قانون باید از یکایک آنها حمایت نماییم. حمایت های مان در قالب مالیات، ارائه مشاوره و اتصال آنها به مجامع بین المللی و سرمایه گذاران است.

بازی همچنان در کشور جنبه سرگرمی دارد

«آمولای بازی شناختی نورولند» یکی از محصولاتی است که در این نمایشگاه به چشم می خورد. امیرحسین درودیان مدیر گروه ساخت محصول «بازی شناختی نورولند» هم در حاشیه این نمایشگاه به مهر اظهار داشت: این محصول به صورتی نرم افزار آموزشی برای خردسالان است که روی نسخه های اندروید و آی او اس نصب می شود. بازی شناختی نورولند در عرصه های شناختی همچون حافظه، ریاضی و سایر مهارت های شناختی به کودک کمک می نماید تا این حوزه ها در کودک تقویت شود.
وی با اشاره به عمده ترین چالش های این حوزه اظهار داشت: بازی روش مناسبی برای آموزش به کودک است. بواسطه بازی می توان مهارت های شناختی را در کودک تقویت کرد. متأسفانه در کشور بازی چندان جدی گرفته نمی گردد. درحالی که در خیلی از کشورها از بازی برای حل مشکلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استفاده می شود.

درودیان اظهار داشت: درخواست مان از دولت این است که از شرکت هایی همچون ما که در عرصه گیم فعالیت می نماییم، حمایت کند و ما را به همه مجامع داخلی و بین المللی معرفی کنند. متأسفانه هنوز صنعت گیم در کشور فرهنگسازی نشده است و مردم چندان اطلاعات کافی را از بازیها ندارند. حتی آنها بازی را جدی نمی گیرند و نمی دانند که بازی می تواند اثرات مثبتی داشته باشد. در کشور بازی تنها به عنوان سرگرمی استفاده می شود درحالی که می توان در ابعاد مختلف زندگی از بازی استفاده نمائیم.

روش های قدیمی دیگر پاسخگوی نسل آلفا نیست

الناز اسماعیلی کارشناس ارتباطات مجموعه آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان هم از دیگر شرکت کنندگان در این نمایشگاه بود که به مهر اظهار داشت: ما نخستین آکادمی کوچینگ کودک و نوجوان در کشور هستیم. کوچینگ یک نوع سبک زندگی و آموزشی بوده که در خیلی از کشورها رواج یافته است.
وی اضافه کرد: در این آکادمی کوچینگ نزدیک به ۴۰ مهارت اساسی زندگی را به خردسالان و نوجوانان یاد می دهیم. متأسفانه در طول این سال ها مدارس در بخش های مختلف آموزش های خودرا ارائه کرده است اما هیچیک از این آموزش ها در خردسالان و نوجوانان نهادینه نشده است. ما در این آکادمی اهتمام داریم مهارت ها را بصورت غیرمستقیم ارائه دهیم.
عمده ترین مشکل شرکت های خلاق ناشناخته ماندن این شرکت هاست. برگزاری چنین نمایشگاه هایی سبب می شود تا بتوانند از نزدیک و بدون واسطه با سرمایه گذاران ارتباط بگیرند و محصول خودرا معرفی کنند این کارشناس ارتباطات مجموعه آکادمی کوچینگ کودک و نوجوانان اظهار داشت: خردسالان و نوجوانان در این مجموعه آکادمی درباب چالش های زندگی بصورت غیرمستقیم آموزش می بینند. اکنون در این نمایشگاه با دو بسته استعداد و زندگی حضور داریم. این محصولات برای خردسالان ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۲ سال است.
وی با اشاره به مهم ترین چالش های حوزه صنایع فرهنگی و خلاق اظهار داشت: آکادمی کوچینگ یک صنعتی در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق است. متأسفانه خیلی از خانواده ها متوجه این ماجرا نیستند که برای پیشرفت خردسالان و نوجوانان شان از این آموزش ها بهره گیرند. تعدادی از آنها ابتدا با این آموزش ها مخالف بودند اما بعد از استفاده از آموزش ها متوجه شدند که مباحثی که خردسالان شان گوش به حرف نبودند، بواسطه این آموزش ها تغییرات بسیاری در رفتارشان بوجود آمد.
اسماعیلی اظهار داشت: متأسفانه یک سری از همکاران آموزشی ما راغب نیستند که در آموزش ها از روش های به روز بهره گیرند. آنها همچنان قصد دارند که از همان روش های قدیمی بهره گیرند. نسل امروز آلفا و پیشرفته هستند و نمی توان با سبک قدیم به آنها آموزش های لازم ارائه نمود. این نسل با فضای مجازی و دیجیتال احاظه شده اند. ما باید روش زندگی کردن را به نسل امروز یاد دهیم.

وی اضافه کرد: بنظر می رسد وزارت آموزش وپرورش باید نگاه تازه ای در قالب اساسی عملکردش داشته باشد. باید این ساختار تغییر کند و به روز رسانی کند. ما از ریشه احتیاج داریم تا آینده روشن تری برای نسل امروز ایجاد نماییم.
مائده جهانگیر از شرکت رسانیوم هم به مهر اظهار داشت: شرکت دانش پژوهان نوآور رسانیوم یک مجموعه آموزشی و پژوهشی در عرصه ارتباطات و رسانه است و خدمات مختلفی را به رسانه ها ارائه می کند.
وی اضافه کرد: ارائه راهکارهای مؤثر رسانه محور و مبتنی بر ارتباطات به سازمان ها و دستگاه های اجرائی در عرصه رسانه، تربیت نیروی انسانی توانمند در حوزه کارهای رسانه ای و ارتباطی، کمک به توانمندسازی شرکت های دانش بنیان، خلاق و عضو پارک های علم و فناوری بوسیله ارائه مشاوره و خدمات حمایتی در حوزه برندسازی، تبلیغات و اطلاع رسانی، توسعه کارهای پژوهشی با رویکرد مشارکت فعال و هم گرایی کنشگران دانشی کشور و ایجاد بستر مناسب بمنظور توسعه پژوهش های کاربردی و بنیادی میان رشته ای در حوزه ارتباطات و رسانه همچون خدماتی است که ارائه می نماییم. بزرگترین چالشی که در عرصه ارتباطات و رسانه روبرو می باشیم، آگاهی نداشتن سازمان ها از وضعیت خودشان است. گاهی با چالش هایی روبرو می شوند که نمی توانند مدیریت کنند. ما بواسطه رویدادهای آموزشی و بوت کمپ های مختلف به کمک این سازمان ها می رویم.
وی در آخر اظهار داشت: در قدم اول دولت باید به شناسایی تک تک شرکت های دانش بنیان خلاق بپردازد تا این شرکتها بتوانند محصولات خودرا در مجامع ارایه کنند. همین طور برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند به ما کمک نماید تا خودمان را به معرف سرمایه گذاران و مسئولان امر برسانیم. عمده ترین مشکل شرکت های خلاق ناشناخته ماندن این شرکت هاست. برگزاری چنین نمایشگاه هایی سبب می شود تا بتوانند از نزدیک و بدون واسطه با سرمایه گذاران ارتباط بگیرند و محصول خودرا معرفی کنند. همین طور حضور در مجامع بین المللی از دیگر مشکلات شرکت های دانش بنیان خلاق است که بنظر می رسد قسمتی از این مشکل با حضور در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی حل می شود.

0.0 / 5
31
1403/10/19
09:40:07
تگهای خبر: آموزش , بازار , حل مشكلات , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
جاویدانی