كلانترمهرجردی مطرح كرد؛

سیاست های کلان برای امید اجتماعی مبتنی بر فرهنگ باشد

سیاست های کلان برای امید اجتماعی مبتنی بر فرهنگ باشد

به گزارش جاویدانی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی اظهار داشت: سیاست های کلان برای امید اجتماعی باید مبتنی بر فرهنگ باشد و انتظار می رود سازمان ها و نهادها فعالیت و وظایف خود در عرصه امید اجتماعی را انجام دهند.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، سومین نشست تخصصی پیرنگ امید اجتماعی با حضور علیرضا کلانتر مهرجردی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی و مرجان صومی مشاور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اجرا شد.
کلانترمهرجردی با ابراز خرسندی از «در دستور کار قرار گرفتن موضوع امید اجتماعی در شورای فرهنگ عمومی» اظهار داشت: مفهوم امید اجتماعی، مفهومی فرهنگی است که در فرهنگ های گوناگون، تغییر می کند و در جوامع مختلف مفهوم خودرا دارد.
وی اضافه کرد: جهت امید اجتماعی در هر جامعه را مبادی زیرساخت آن مشخص می کند. امید اجتماعی بحثی مرکب است. هر چند شورای فرهنگ عمومی کشور به این مساله بصورت تخصصی ورود کرده است اما نباید آنرا فقط از موضع فرهنگی بررسی کند به ویژه در جامعه امروز که حوزه های اقتصاد و معیشت نقش موثری در آن دارند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه اظهار داشت: سیاست های کلان ما در موضوع امید اجتماعی باید مبتنی بر فرهنگ باشد. انتظار می رود سازمان ها و نهادها فعالیت و وظایف خود در عرصه امید اجتماعی را انجام دهند.
کلانترمهرجردی بر تغییر روش های مقابله جوامع با یکدیگر اصرار کرد و اضافه کرد: یکی از ابزارهایی که دشمنان کشور، جامعه ایران را برمبنای آن رصد و تحلیل می کنند، نظام ادراکی همچون امید اجتماعی است، پس لازم است به این مساله بپردازیم.
وی اظهار داشت: نیازمند رویکرد منطقی از امید اجتماعی هستیم که از سیاست زدگی به دور باشد. تصویرگری و افق آفرینی در امید اجتماعی جوامع انقلابی پس از بازه زمانی مشخص، به آرمانگرایی میل می کند و نقش نخبگان در زبان، منش، افق و عملکرد در ایجاد روش در این موقعیت مهم می باشد. شورای فرهنگ عمومی باید به بلندمدت بودن افق امید اجتماعی فکر کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در آخر اظهار داشت: بنظر می رسد در برنامه امید اجتماعی ۳ نقص ساختار، پروسه و فعل باید رفع گردد. این که متولی ساختار امید اجتماعی کیست، پروسه پیگیری آن در متن جامعه باید چگونه باشد؟ و اقدامات ما تا چه اندازه امیدآفرین هستند، مطالبی هستند که باید در برنامه امید اجتماعی با جدیت پیگیری شوند.


منبع:

0.0 / 5
294
1403/05/15
14:52:45
تگهای خبر: دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
جاویدانی