یك هفته با كتاب؛

اعلام فروش 497میلیاردی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره شعر رضوی

اعلام فروش 497میلیاردی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره شعر رضوی

جاویدانی: به گزارش جاویدانی، اعلام فروش ۴۹۷ میلیاردتومانی نمایشگاه کتاب و برگزاری جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی ازجمله مهم ترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات بوده است.



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: ماراتن یازده روزه نمایشگاه کتاب ابتدای این هفته به پایان رسید و پرونده سی وپنجمین نمایشگاه کتاب بسته شد. اما خبر شهادت ریاست جمهوری و همراهانش اخبار همه حوزه ها را تحت الشعاع خود قرار داد و حوزه فرهنگ هم از این قانون خارج نبود.
بنابراین در مطالعه و مرور اخبار این هفته چهار خبر مهم به چشم می آید.
اعلام نیاز تهران به چند مجموعه نمایشگاهی، برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی، فروش ۴۹۷ میلیاردتومانی نمایشگاه کتاب و رونمایی از دیوان مختوم قلی فراغی همچون مهم ترین اخبار حوزه کتاب و ادبیات بوده است که در این گزارش به آنها پرداخته ایم.
مشروح این گزارش را در ادامه می خوانید:
اعلام نیاز تهران به چند مجموعه نمایشگاهی
احمد قیومی فرماندار تهران همزمان با روز دهم برگزاری سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور در مصلی امام خمینی (ره) با یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب دیدار نمود.
احمدوند در این نشست اظهار داشت: ما برای محل برگزاری نمایشگاه کتاب بررسی های زیادی انجام دادیم تا مشکلات کمتری هم برای شهر و هم برای شهروندان ایجاد شود، در نتیجه با وجود آنکه زیرساخت های مصلی امام خمینی (ره) به صورت کامل فراهم نبود، اما بعنوان بهترین گزینه انتخاب گردید.
در ادامه این نشست فرماندار پایتخت اظهار داشت: محل برگزاری نمایشگاه های مختلف در تهران از نگرانی های مهم ماست و باید برای آن تصمیم گیری جدی شود چونکه نمایشگاه های زیادی در طول سال برگزار می گردد حتما باید به توسعه فضای نمایشگاهی شهر فکر کرد.
قیومی به لزوم جانمایی برای فعالیتهای فرهنگی هنری در تهران اشاره نمود و اظهار داشت: تهران به چندین مجموعه نمایشگاهی نیاز دارد و باید برای هرکدام از مکانهای نمایشگاهی مأموریتی با عنایت به مختصات آن در نظر گرفت که البته ضروری است به صورت دقیق مطالعه، بررسی و تصمیم گیری شود.
برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک ونوجوان رضوی
پانزدهمین جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی با عنوان «سلام امام» مهربان با حضور چهل شاعر برجسته کودک از سراسر کشور توسط دبیرخانه این دوره از جشنواره شنبه ۲۹ اردیبهشت در تالار فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار گردید.
این برنامه با حضور مصطفی رحماندوست، جواد محقق، افسانه شعبان نژاد، بابک نیک طلب و حمید هنرجو همراه بود.
فروش ۴۹۷ میلیاردی نمایشگاه کتاب
آخرین نشست خبری علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شنبه ۲۹ اردیبهشت همزمان با آخرین روز این رویداد در شبستان مصلی امام خمینی (ره) برگزار گردید.
سخنگوی سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اظهار داشت: تا انتهای روز دهم در قسمت حضوری ۳۱۹ میلیارد فروش داشتیم که ۲۲۳ میلیارد آن از راه درگاه رسمی و ۹۶ میلیارد آن از مبادی کارت به کارت بوده است. همینطور در قسمت مجازی ۱۷۸ میلیارد فروش داشتیم که ۱۳۵ میلیارد سهم ناشران و ۴۳ میلیارد سهم کتابفروشان بوده است. در مجموع ۴۹۷ میلیارد فروش در قسمت حضوری و مجازی تا روز دهم داشتیم. امیدواریم امروز به افزایش تعداد نسخه هم دست پیدا نماییم. تا روز گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار نسخه در چارچوب ۵۹۰ هزار بسته خریداری شده است.
رونمایی از دیوان مختوم قلی فراغی
همایش بین المللی بزرگداشت مختوم قلی با حضور ۲۴ وزیر، نماینده کشورها و سازمان های بین المللی در عشق آباد ترکمنستان برگزار گردید.
در این مراسم از «دیوان مختوم قلی فراغی نسخه تطبیقی» رونمایی به عمل آمد.



منبع:

0.0 / 5
395
1403/03/04
17:42:13
تگهای خبر: جشنواره , خرید , دانشگاه , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
جاویدانی