حاجی هاشمی مطرح كرد؛

نبود شرکت های ناشر بزرگ از مشکلات صنعت گیم است

نبود شرکت های ناشر بزرگ از مشکلات صنعت گیم است

به گزارش جاویدانی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری می گوید یکی از اشکالات صنعت بازی در کشور نبود شرکتهای ناشر بزرگ است و بنابراین برخی ازتولیدکنندگان با شرکتهای ناشر خارجی همکاری می کنند.



محمدامین حاجی هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به راه های مقابله با مهاجرت بازی سازان اظهار داشت: باید زیرساخت های تولید و توسعه و نشر بازی در کشور را تقویت نماییم. تا وقتی که صنعت گیم بعنوان یک حوزه رسمی و مهم در کشور نباشد، نمی توان انتظار داشت که این صنعت بعنوان یک صنعت قوی و پیشران در کشور باشد.
وی اضافه کرد: در درجه اول پیگیر این مسأله هستیم که زیرساخت های اقتصادی نشر بازی در کشور را تقویت نماییم. بازی های خارجی در کشورهای دیگر دلاری عرضه می شود اما متأسفانه در کشورمان مجانی است. این امر سبب می شود تا فضا برای تولیدکننده ایرانی سخت باشد. فضا را باید بگونه ای طراحی نماییم که این صنعت برای بازی ساز ایران مزیت داشته باشد. مسیر باید طوری رقم بخورد که عرضه بازی ایرانی به لحاظ قیمت نسبت به بازی خارجی برای بازی ساز ایران یک مزیت تلقی شود. متأسفانه امروز در کشور شاهد این ماجرا نیست و عرضه بازی های خارجی بیشتر از بازی های ایرانی مزیت دارد و بازار گیم ما گرفتار مشکل است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در ادامه اظهار داشت: ما دنبال این هستیم تا زیرساخت ها را به لحاظ اقتصادی درست نماییم و هم این که صنعت بازی سازی را بعنوان یک صنعت رسمی و پیشرو در کشور معرفی نماییم. برگزاری مجدد جشنواره بازی های کامپیوتری فجر و ادغام آن با نخستین رویداد سرمایه گذاری یکی از طریق هایی بود که ما برای تأمین زیرساخت ها در صنعت گیم انجام دادیم. در رویداد سرمایه گذاری، مجموعه های سرمایه گذار را ترغیب کردیم تا وارد این حوزه شوند و از نزدیک با قدرت مخاطب صنعت گیم کشور آشنا گردند. همه این موارد می تواند به بازی ساز کمک نماید تا به این احساس برسد که یک مسیر رشد برای فعالیت هایش در کشور وجود دارد و کارش دیده می شود.
حاجی هاشمی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که داریم این بوده که ما در کشور شرکتهای ناشر بزرگ نداریم. اگر شرکتهای ناشر بزرگ در کشور فعال بودند، بازی ساز به سادگی بعد از مرحله تولید بازی را به دستش می سپرد و همین مساله سبب نشر بازی اش در وسعت بزرگ تری می شد. کسی که بازی ساز است و توانمندی فنی خوبی دارد، امکان دارد نتواند بازی اش را به بازار برساند. بنابراین بعنوان فردی بازی ساز جذب شرکت تولیدکننده ناشر خارجی می شود. باید بتوانیم شرکتهای نشر بازی سازی را در کشور تقویت نماییم. در رویداد سرمایه گذاری از تعدادی شرکت ها دعوت کردیم تا تولیدات بازی سازان ایرانی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. همه این اتفاقات سبب می شود تا چرخه صنعت بازی سازی در کشور شکل بگیرد.
وی اضافه کرد: تولیدکننده، ناشر، توزیع کننده، مصرف کننده اجزای چرخه صنعت بازی سازی هستند. امروز بخشی که در این چرخه بسیار قوی عمل می کند، تولید است. ما مصرف کننده و توزیع کننده هم داریم اما مشکل کجاست؟ مسأله اصلی ناشران هستند که به رسمیت شناخته نمی شوند و باید جایگاه خودشان را در صنعت بازی سازی معرفی کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های کامپیوتری در انتها اظهار داشت: در اردوهای استانی متوجه شدیم خیلی از بازی سازانی که عملکرد خوبی دارند، برای نشر بازی های شان با شرکتهای خارجی همکاری می کنند. بهرحال تعداد شرکتهای ناشر در کشورمان محدود است و اکثریت شان در تهران فعالیت می نمایند و در نهایت بازی سازان استانی نمی توانند با آنها ارتباط بگیرند و ارتباط شان ضعیف است. ازاین رو باید زیرساخت های تولید در کشور را فراهم نماییم تا بازی ساز احساس کند که در کشور یک زیست بوم فعال برای این مسئله وجود دارد.


منبع:

0.0 / 5
285
1403/01/13
15:17:09
تگهای خبر: بازار , جشنواره , شركت , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
جاویدانی