صلواتیان با جاویدانی مطرح كرد؛

افزایش 15 درصدی مشارکت در جشنواره کتاب و رسانه کمیت موضوعیت ندارد

افزایش 15 درصدی مشارکت در جشنواره کتاب و رسانه کمیت موضوعیت ندارد

جاویدانی: دبیر بیست و دومین جشنواره کتاب و رسانه از رشد 15 درصدی مشارکت اهالی رسانه در این رویداد آگاهی داد.



سیاوش صلواتیان دبیر بیست و دومین جشنواره کتاب و رسانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ی تعداد آثاری که در این دوره به دبیرخانه جشنواره رسیده است اظهار داشت: فراخوان جشنواره هر سال از شروع هفته کتاب انتشار یافته و مرحله دریافت آثار تا سه هفته پس از اتمام هفته کتاب ادامه دارد. امسال به علت اطلاع رسانی گسترده و شناخت اهالی رسانه از این جشنواره شاهد رشد آثار دریافتی بودیم و از مشارکت ۸۰۰ اثر به بالای ۱۴۰۰ اثر رسیده ایم، امسال نیز حدود ۱۵ درصد شاهد افزایش مشارکت بودیم. علاوه بر افزایش مشارکت ما شاهد تنوع جغرافیایی ارسال کننده ها نیز هستیم در حقیقت جشنواره تمرکز خودرا بر روی استانها و شهرهای غیر از مرکز گذاشته است. پس تنوع جغرافیایی در آثار دریافتی بالا رفته است.
وی اضافه کرد: جشنواره کتاب و رسانه تلاش نموده به بحث شبکه های اجتماعی و بحث انسان رسانه ها و افراد مؤثر فضای مجازی در ترویج کتاب و کتابخوانی نیز توجه کند. هفته آتی پروسه اصلاح و رفع نقص را شروع می نماییم. یعنی برخی از آثاری که دریافت کردیم اگر نواقصی داشته باشند با صاحبان اثر تماس گرفته شده تا نقصها برطرف شوند. پروسه داوری نیز از دوره بیستم با همکاری شبکه گسترده ای از داوران به انجام می رسد و هر اثر حداقل توسط دو داور ارزیابی شده و اگر ارزیابی دو داور مختلف باشد اثر برای داور سوم ارسال می شود.
دبیر جشنواره کتاب و رسانه اظهار داشت: بخشنامه جشنواره روی پایگاه اینترنتی جشنواره موجود، بطورکامل شفاف و مشخص است. داورانی که در این جشنواره به داوری می پردازند اعضاء هیات علمی حوزه ارتباطات، رسانه و روزنامه نگاری از دانشگاه های مختلف همچون دانشگاه علامه تهران، دانشگاه سوره و افرادی هستند که در این زمینه فعالیت می نمایند و تجربه دارند. آنها اغلب از برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره هستند که ما به عنوان افراد حرفه ای از آنها کمک می گیریم.
صلواتیان اظهار داشت: اختتامیه جشنواره نیز نیمه دوم بهمن ماه انجام می شود. در این دوره بالاتر از ۵۰ نفر از داوران برای داوری آثار جشنواره با ما همکاری کردند. در مرحله فراخوان کوشیدیم صدای جشنواره را به افراد بیشتری برسانیم و خب شاهد افزایش تعداد آثار در بیشتر رشته ها هستیم ولی تا آن زمان که پالایش اولیه انجام نشود تنوع شرکت کنندگان و آثار مشخص نمی گردد.
وی درباره ی افزایش کیفیت آثار اضافه کرد: سطح آثار دریافتی چه از نظر کیفیت و چه کمیت در حدی است که یک رقابت شکل بگیرد و این که آثار به حداقل های رقابتی بودن برسد یا نه باید فرصت دهید تا بررسی نماییم. قاعدتاً الان زمانه ای نیست که امنیت تولید محتوا در رسانه ها مدیریت داشته باشد چون آن قدر محتوا زیاد شده دیگه کمیت موضوعیت ندارد و کیفیت محتوا به عوامل بی شماری بستگی دارد. واقعیت دیگر این است که جشنواره تبدیل به یک مرجع معتبر در عرصه کارهای رسانه ای حوزه کتاب شده که با ریل گذاری به تقویت این صنعت کمک نماید.
دبیر جشنواره کتاب و رسانه در آخر اظهار داشت: جشنواره در این سال ها تلاش نموده نقش خودرا به عنوان هدایتگر ایفا کند و خب امیدواریم رسانه ها بدنبال تولید محتوای کیفی بروند. تولید محتوای باکیفیت وابسته به مؤلفه های زیادی است که جشنواره هم یکی از آن هاست، یعنی نمی توان انتظار داشت که جشنواره به تنهایی تأثیر داشته باشد. کتاب به تنهایی یک محتوای باارزش است و به نظرم تولید محتوای باکیفیت و فاخر رسانه ای با موضوع کتاب کار شدنی است.


منبع:

0.0 / 5
51
1403/09/27
12:02:53
تگهای خبر: اینترنت , جشنواره , دانشگاه , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
جاویدانی