علامتی با جاویدانی مطرح كرد؛

تولید عروسک ملی نیازمند مرچندایز قوی است

تولید عروسک ملی نیازمند مرچندایز قوی است

به گزارش جاویدانی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می گوید زمانی می توانیم به عروسک ملی فکر نماییم که مرچندایز شخصیت آن عروسک با موفقیت تولید شود تا کودک و نوجوان بتواند با آن عروسک ارتباط بگیرد.



حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» درحال توسعه مرچندایز آن هستیم. ۴۰۰ محصول از شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» تولید خواهد شد و تا امروز، شخصیت های این انیمیشن وارد حوزه های نوشت افزار و بازی رومیزی شده اند.
وی اضافه کرد: سال قبل بچه زرنگ را تولید کردیم و سال جاری مقرر است مراحل ساخت سریال «شمع» را شروع نماییم و سال آینده به پخش برسانیم. احیانا این سریال در شبکه نمایش خانگی پخش شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه اظهار داشت: متأسفانه امروز شخصیت هایی که در محصولات خواب کودک و نوجوان استفاده شده از شخصیت های خارجی است. تلاش خواهیم کرد تا شخصیت های ایرانی همچون شخصیت هایی از انیمیشن بچه زرنگ وارد حوزه محصولات خواب کودک و نوجوان شامل ملاحفه، روتختی و لوازم بهداشتی شود.
علامتی در پاسخ به این پرسش بر مبنای این که آیا مقرر است عروسک های شخصیت های انیمیشن «بچه زرنگ» تولید شود و بعنوان عروسک ملی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار بگیرد، اظهار داشت: ابتدا باید ۴۰۰ محصول از شخصیت های انیمیشن بچه زرنگ را به پایان برسانیم و سپس به تولید عروسک فکر نماییم. تولید عروسک در مورد شخصیت های انیمیشن های ایرانی مرحله آخر کار است. فعلاً درحال پژوهش هستیم. عروسک دارا و سارا در زمان خودش موفق بود اما امروز باید به دنبال پژوهش های جدید باشیم تا بتوانیم یک کار موفق مطابق با نیازهای روز کودکان و نوجوانان تولید نماییم و به ثمر برسانیم.
وی اظهار داشت: اگر هم اکنون بخواهیم فورا عروسک های انیمیشن بچه زرنگ یا دیگر انیمیشن های موفق را تولید نماییم، نتیجه بخش نخواهد بود. ما باید زنجیره اصلی را درست نماییم. به این معنا که اول باید فیلم تولید شود، سپس در کنارش کتاب های آن به دست مخاطبش برسد. بعد از آن محصولاتش در اختیار مخاطبانش قرار بگیرد. در انتها این عروسک ها تولید شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند با آن عروسک ارتباط برقرار کنند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری در پاسخ به این پرسش که آیا مقرر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک عروسک ملی را به نام خود بزند، اظهار داشت: در حال حاضر به این مورد فکر نمی نماییم. ما باید ابتدا به فکر تولید یک اثر موفق و ویژه کودکان و نوجوانان باشیم. سپس مرچندایز آنرا تهیه نماییم و در نهایت بتوانیم دور هم بنشینیم که چه عروسکی را تولید نماییم. هم اکنون زمان مناسبی نیست باید به فکر یک پژوهش اساسی در عرصه تولید عروسک باشیم تا کودکان و نوجوانان بتوانند با آن عروسک ارتباط برقرار کنند. این اتفاق نمی افتد مگر آن که یک مرچندایز موفقی در مورد شخصیت های ملی داشته باشیم.


منبع:

0.0 / 5
323
1403/05/20
12:13:02
تگهای خبر: احیا , كتاب , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
جاویدانی