توسط موسسه دكسا انجام شد؛

چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره ی تحول در رفتار

چاپ ترجمه کتاب اقتصاددان آمریکایی درباره ی تحول در رفتار

جاویدانی: کتاب چگونه متحول شویم؟ نوشته کیتی میلکمن با ترجمه نرگس حق مرادی و فاطمه حق مرادی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش جاویدانی به نقل از مهر، کتاب «چگونه متحول شویم؟ علم تغییر از کسی که هستید به کسی که می خواهید باشید» نوشته کیتی میلکمن بتازگی با ترجمه نرگس حق مرادی و فاطمه حق مرادی توسط موسسه فرهنگی دکسا منتشر و راهی بازار نشر شده است.
کیتی میلکمن نویسنده این کتاب، اقتصاددان و پژوهشگر آمریکایی است که به خاطر نوشتن کتاب «چگونه تغییر کنیم؟» یا «چگونه متحول شویم؟» شناخته می شود. او درباره ی نوشتن این کتاب می گوید وقتی دانشجوی کارشناسی بوده و بعدها دانشجوی دکترای مهندسی، مشکلات انسانی که او و دوستانش نمی توانستند از آنها چشم پوشی کنند، عمیقا آزارش می داده اند. میلکمن می گوید همیشه برایش سوال بوده چرا نمی تواند دست از سریال «گمشده» (لاست) بردارد و برای امتحاناتش درس بخواند؟ یا اینکه چرا نمی توانسته خودرا مقید کند به باشگاه برود و چرا هم اتاقی هایش همیشه انجام تکالیفشان را تا دقیقه آخر به تعویق می اندازند و بجای وعده غذایی هله هوله می خورند؟
مولف کتاب پیش رو می گوید «یک روز، در طول دوره تحصیلی خود در کلاس اقتصاد خرد، با اقتصاد رفتاری آشنا شدم؛ اقتصاد رفتاری به بررسی رفتار مردم در حوزه تصمیم های ناقص می پردازد. در این درس «نظریه تلنگر» را شناختم که در آن تلنگر عاملی برای تحریک افراد به سمت انتخاب های بهتر است. از نظر کاس سانستین و ریچارد تیلر بنیانگذاران «جنبش تلنگر»، انسان ها تصمیم های ناقصی می گیرند؛ در این بین مدیران و سیاست گذاران می توانند و باید به آنها کمک کنند تا از اشتباه های رایج جلوگیری شود. ایده جنبش این بود که با تشویق افراد به سمت انتخاب های هدفمند و بهتر (مثلا در کافه ها بجای غذاهای ناسالم و هله هوله، غذای سالم در معرض دید مشتریان قرار بگیرد، یا برای تشویق مردم به کمک های دولتی روند کاغذبازی خذف یا کم شود)، می توان سطح زندگی آنها را بدون هیچ هزینه ای و بدون محدودکردن آزادی شان بهبود بخشید.»
میلکمن می گوید با آشنایی با این فضا، آغاز به کار و مطالعه کرده و ساعات بیداری خودرا به بررسی مقالات تحقیقاتی قدیمی و جدید علم تغییر رفتار مختص کرده است. بدین سان کتاب «چگونه متحول شویم؟» متولد شده است. وی در این کتاب عوامل تحول و موانع آنرا معرفی می کند.
کتاب پیش رو ۸ فصل دارد که به ترتیب عبارت اند از: شروع، تکانشگری، به تعویق انداختن، فراموشکاری، تنبلی، اطمینان، انطباق، تغییرات خوب.
در قسمتی از این کتاب می خوانیم:
گرچه همه دوست دارند خودشان را در دسته «مردمان پیشرفته» بگذارند، جهان پر از «ساده لوح» است. این حقیقت، در کنار ترس از شکست های هزینه دار، بهترین توضیح برای این مساله است که، گرچه ابزار تعهد پولی بسیار موثر است، خیلی ها حاضر به استفاده از آن نیستند. ساده لوحان هنوز به این نتیجه نرسیده اند که ابزارهای تعهد، گرچه از دور عجیب به نظر می آیند، ابزارهای قدرتمندی برای مهار مشکلات خودکنترلی هستند. اگر این طور نبود، اگر همه مردم جهان پیشرفته بودند، هر روز می دیدیم عده زیادی از دکتر، مربی و مشاور تغذیه شان درخواست می کردند برایشان یک ابزار تعهد برنامه ریزی کند و البته، اگر جهان پر بود از مردمان پیشرفته، برای حل مشکلات افراد فقط کافی بود به آنها یک ابزار تعهد پیشنهاد بدهیم تا در مقابل وسوسه هایشان مقاومت کنند. اگر همه ما مردمانی پیشرفته بودیم کسانی که به ابزار تعهد نیاز داشتند از آن استفاده می کردند و کسانی که نیاز نداشتند به زندگی شان با خوشی ادامه می دادند. در چنین جهانی، هم به محدودیت هایی نظیر ممنوعیت نوشیدن حین رانندگی، یا جریمه های رانندگی نیازی نخواهیم داشت.
این کتاب با ۲۲۸ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان انتشار یافته است.

0.0 / 5
276
1403/02/17
13:44:22
تگهای خبر: بازار , حل مشكلات , زندگی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
جاویدانی