رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:
مسأله اصلی در حوزه حجاب و عفاف نقش آفرینی های دستگاه های تبلیغی است
حجت الاسلام والمسلمین قمی ضمن اشاره به اینکه وضعیت عفاف و حجاب، مبحث مخفی نیست که لازم باشد درمورد آن جستجو نماییم تا ببینیم اوضاع چگونه است، اظهار داشت: مسأله اصلی، نقش آفرینی های دستگاههای تبلیغی در وضعیت عفاف و حجاب کشور است. درواقع این ادعای ما که می خواهیم تبلیغ مردمی باشد و مردم را برای ترویج عفاف و حجاب به میدان بیاوریم از مسیرهای متداول عبور نمی نماید.
به گزارش جاویدانی به نقل از ایسنا، نخستین جلسه فصلی هم اندیشی و هم افزایی مدیران کل استانهای سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت کارگروه حجاب و عفاف در امتداد ارائه طرح ها و برنامه های اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی انجام شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت عفاف و حجاب، موضوع مخفی نیست که لازم باشد درمورد آن جستجو نماییم تا ببینیم اوضاع چگونه است، اظهار داشت: مسأله اصلی، نقش آفرینی های دستگاه های تبلیغی در وضعیت عفاف و حجاب کشور است. درواقع این ادعای ما که می خواهیم تبلیغ مردمی باشد و مردم را برای ترویج عفاف و حجاب به میدان بیاوریم از مسیرهای متداول عبور نمی کند.
وی اظهار نمود: باید درمورد راهکارهای به میدان آوردن مردم تحقیق کرد و در فرآیند اثرسنجی اثرات این زحمات را بسنجیم. باید ببینیم مردم چگونه در دعوت همدیگر به حجاب و سوق دهی جوانان به سمت حجاب به میدان آمده اند؟
رییس سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: مسیری که برای ما مفروض است و نقطه هدف ما در این قضیه این است که چگونه می توانیم مردم را در ترویج حجاب، نشر خوبی ها و منع از زشتی ها فعال نماییم.
عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی نیز مسأله ارائه ایده را عاملی اثرگذار در زمینه عفاف و حجاب عنوان نمود و اظهار داشت: باید توان خودرا بر چند اتفاق اثرگذار متمرکز نماییم که در میدان حرکتی بوجود آورد، همین طور باید در زمینه حجاب و عفاف به روش هایی که حل مسأله را درپی داشته باشد، فکر نماییم.
وی ادامه داد: ارائه طرح ها باید منسجم و ناظر بر ظرفیت های خود و حتی ظرفیت دیگر دستگاهها باشد، بدین سبب اگر ما بخواهیم یک اتفاق فرهنگی مسأله محور را در جامعه حل نماییم، باید ابعادی برای آن در نظر گرفته شود که شامل بحث های آموزش، شبکه و حمایت و پوشش گفتمانی است و هر اتفاق مبارکی به جهت اینکه اثری داشته باشد باید این اضلاع را در خود جای داده باشد.
وی بیان کرد: مطالبه گری نسبت به وظایف فرهنگی و تبلیغی، یکی از وظایف ماست، ولی ما باید ناظر به ظرفیت ها، کار ایجابی نماییم. هم ظرفیت های خود و هم ظرفیت دستگاه هایی که در کارگروه ما هستند همچون وزارت ورزش و آموزش و پرورش ظرفیت های مختلفی هستند که می توانند ما را به سمت انجام یک کار بزرگ مسأله محور پیش ببرند.
مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: ما در این فضا به این مساله رسیدیم که باید نوجوانان را مخاطب راهبردی و محوری خود قرار دهیم و با رویکرد دیگر مخاطب خودرا ارائه کنندگان خدمات و تولیدات محصولات عفاف و حجاب و مخاطب عام و مخاطب دلسوز مذهبی در نظر گرفتیم.
وی اشاره کرد: برای این امر باید زیرساختهای در رابطه با نوجوانان را بکار بگیریم، آموزش و پرورش با اهمیت ترین ظرفیت ارتباطی با نوجوان را دارد.
شایان ذکر است، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، عاطفه سعیدی نژاد، مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران کل سازمان تبلیغات اسلامی در استانها انجام شد و هریک از مسئولان در امتداد ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، طرح ها، پیشنهادات و راهکارهای خودرا ارائه کردند.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب